Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Zygmunta Augusta 16 pokój nr 303 (III piętro)
Bydgoszcz
tel. 52 58 10 283
e-mail: prk@powiat.bydgoski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje Interesantóww sprawach konsumenckich we:
wtorki w godzinach 7.00 - 15.00
czwartki w godzinach 7.00 - 15.00.
Porady osobiste udzielane są przez Rzecznika po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu spotkania. Porady telefoniczne udzielane są w dniach dyżuru Rzecznika.
Realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) wytaczania powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowania do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
6) pełnienia funkcji oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Konsumenci mogą równiez szukać pomocy w:
Punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
II Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 10, Bydgoszcz
tel. 52 32 31 610
w zakresie:
- listy rzeczoznawców branżystówz numerami telefonów domowych i komórkowych,
- zadań Sądu Polubownego - Konsumenckiego w Bydgoszczy,
- mediacji
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy
Oddziale UOKiK
ul. Długa 47, Bydgoszcz
tel. 52 34 55 644
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Delegaturze Urzędu Komunikacji Elektronicznej
ul. Wojska Polskiego 23, Bydgoszcz
tel. 52 37 07 260
w zakresie postępowań reklamacyjnych dotyczących świadczenia przez przedsiębiorców usług telekomunikacyjnych i pocztowych.